יום ש', ט’ באדר תשע”ח







.

בעידן זמינות הטכנולוגיה בכלל ומכשירים ניידים בפרט (סמארטפונים וטאבלטים), "למידה מבוססת מקום הינה למידה הרואה בבית הספר מסגרת קהילתית, המאפשרת שיח על ערכים, תפיסות, מקומות, ידע וכו'. האחריות ללמידה היא של התלמיד- הוא חוקר, יוצר ומשתף ואילו המורה הוא שותף לתהליך- מלווה, מאפשר, דורש, מאתגר, נותן משוב ומאפשר הצלחות. השימוש המושכל בטכנולוגיה מאפשר למידה שיתופית בין מורה לתלמיד, התלמיד למורה, והתלמיד והמורה להורה וכן לקהילה" (מתוך אתרתוכנית התקשוב העירונית תל אביב).למידה מבוססת מקום היא קונספט ישן בו תוכן הלמידה מוגדר ע"י הקונטקסט הפיזי שלו: כמו ניווט, חקלאות, משחק. אבל בשילוב הטכנולוגיה אופי הפעילות משתנה ומתקבל כר אפשרויות נרחב ומאתגר.בשדה של שירותים מבוססי מקום ישנם: למידה מבוססת מקום, תיירות מבוססת מקום, פרסום מבוסס מקום, חיפוש מבוסס מקום. באופן כללי, כולם מייצגים תהליך של אינדיבידואציה בו ניתן לגשת לכל פרט / לומד באמצעות מכשיר אליו הוא רגיל, בכל זמן ובכל מקום ע"י כל אדם אחר הנמצא איתו במעגלים החברתיים.בין המטרות של הלמידה המבוססת מקום, ניתן למנות:פיתוח ידע מקומי מעמיק, זיקה, אכפתיות ולקיחת אחריות לעשייה למען המקום בו גרים, מתוך התייחסות למרחב המשותף הכללי.למידה פעילה חוץ כיתתית, חווייתית ורלוונטית.ביצוע של פרויקטים משותפים בין תלמידים וקהילה מקומית.קידום שיתופי פעולה ייחודיים בין בתי הספר ובין גורמים במקום. חלק מפעילויות שיבצעו השנה : יצירת עבודת שורשים וויזואליתהסביבה שלי - מיפוי ותיאור הבית, הרחוב, השכונה, העיר.לטיול יצאנו - הכנה או תיעוד של טיול.ספרות / תנ"ך - תיאור מסלול של דמות / אישיות.היסטוריה - ציון ותיאור אירועים היסטוריים על גבי המפה.גיאוגרפיה - חקרשת

 
....
....
...